پارسیان تکنیک 153 روز پیش
بازدید 28 بدون دیدگاه

هک دوربین مدار بسته

هک دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته با پیشگیری و ضبط تصاویر سرقت برای حفاظت ما و اموال ما کمک می کنند. اما با در نظر گرفتن این شرایط دوربین مداربسته اهداف متداولی برای هک نیز محسوب می شوند. هکرها برای کسب اطلاعات در مورد کاربران یا تهدید آنها به دنبال دسترسی به دوربین مداربسته هستند.

هک دوربین مداربسته چگونه صورت میگیرد؟

پیش از اقدام برای مقابله با هک دوربین مداربسته ، ابتدا باید از چگونگی دسترسی هکر به دوربین ها اطلاع پیدا کنید. دسترسی هکرها اغلب از طریق Credential stuffing است. دستکاری اطلاعات هویتی نوعی از حمله سایبری است که با استفاده از اطلاعات هویتی سرقت شده برای دستیابی غیر مجاز به حسابهای کاربری انجام می شود. بیشتر افراد از اینترنت استفاده می کنند،بنابراین ممکن است نقض اطلاعات از طریق منابع گوناگونی مانند وبسایت های فروشگاهی و پلتفرم های شبکه های اجتماعی رخ دهد.

هک کردن دوربین مداربسته

چگونه از هک شدن دوربین مداربسته جلوگیری کنیم؟

خرید دوربین های مداربسته از شرکت های معتبر:

  • استفاده از دوربین های مدار بسته و دستگاه های ضبط با کیفیت در مقابل دستگاه های فیک و نونیم موجود در بازار می تواند تا حد زیادی خطر نفوذ هکر ها را کاهش دهد،زیرا برند ها و شرکت های ناشناخته به دلیل امنیت پایین به راحتی هک می شوند.اگر امنیت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است،خریداری دوربین مداربسته دست دوم به هیچ ‌عنوان توصیه نمی‌شود دوربین‌های مدار بسته کارکرده پتانسیل بیشتری برای هک شدن دارند،بنابراین همیشه از شرکت های معتبر خرید کنید و همچنین برای سرویس دوره ای و تنظیمات آن نیز از خدمات شرکت اصلی استفاده کنید.

تغییر رمز عبور

  • به هیچ عنوان در سیستم دوربین مداربسته خود، از رمز پیش فرض و یا رمز های ساده استفاده نکنید. حتما از رمز های پیچیده با حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از اعداد، کاراکترهای خاص مانند @ یا % و حروف کوچک و بزرگ استفاده کنید.توصیه می کنیم که نام کاربری و پسورد دستگاه ضبط خود را هر ماه به صورت منظم عوض کنید. به عنوان روش بهتر جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته استفاده از تولیدکننده رمز عبور مثل: نرم افزار Password Generator Professional را پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از احزار هویت دو مرحله‌ای

در این مرحله برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته به دانش بیشتری نیاز است، اما اگر بتوانید احراز هویت دو مرحله‌ای را کشف کنید، این یک لایه امنیتی اضافی عالی است. احراز هویت دو مرحله ای به پسورد دوم نیاز دارد. در حالی که برخی از شرکت‌های امنیتی و دوربین مداربسته به طور پیش‌فرض احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌کنند، بسیاری از آنها این گزینه داخلی ندارند.

اگر اپلیکیشن احراز هویت Google Authenticator را داشته باشید، یک کد را به عنوان SMS به موبایل شما زمانی که وارد وب سایت می شوید ارسال می کند. یا میتوانید بطور تصادفی به آن دسترسی داشته باشید. یا میتوانید بطور تصادفی به کدهای تولید شده دسترسی داشته باشید هر چند دقیقه تغییر می کند.

 تغییر پورت پیش فرض

همانند نام کاربری و پسورد پورت های دوربین مداربسته نیز دارای یک پیش فرض هستند، که شما باید آن را تغییر دهید. دستگاه NVR یا DVR با استفاده از پورت ها این اجازه را به کاربران می دهد تا از راه دور تصاویر دوربین مداربسته خود را مشاهده کنند. هر شرکت و برند دوربین مداربسته دارای یک پورت پیش فرض است و هکر ها با امتحان کردن پورت های پیش فرض، تلاش می کنند تا دوربین مداربسته شما را هک کنند.

بروزرسانی کردن Firmware

سیستم عامل یا Firmware دستگاه ضبط خود را بروزرسانی کنید، شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته، همیشه در حال آپدیت و بروزرسانی سیستم عامل یا Firmware دستگاه ضبط هستند، با این کار نه تنها باگ های دستگاه شما برطرف می شود، بلکه امنیت دستگاه ضبط شما نیز بیشتر خواهد شد.

استفاده از یک شبکه اینترنت کاملا مجزا

شبکه های اینترنت رایگان که در دسترس عموم قرار دارند به هیچ عنوان برای استفاده امن و مطمئن نیستند. نه فقط دوربین مداربسته، که گوشی همراه و کامپیوتر و لپ تاپ شما را هم در معرض خطر هک شدن قرار می دهند. به همین دلیل هیچگاه به آن ها متصل نشوید و فقط از اینترنت وای فای امن و مطمئن استفاده کنید. پیشنهاد می شود از شبکه اینترنت وای فای کاملا مجزا و مختص به دوربین مداربسته خود استفاده کنید

دسته دوم نخرید

در صورتی که امنیت دوربین های مداربسته برای شما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و یا احتمال هک دوربین مداربسته برای شما زیاد است، به شما توصیه می کنیم که دستگاه ضبط را به صورت دسته دوم خریداری نکنید، زیرا امکان هک دستگاه های کار کرده بیشتر می باشد.

کلام پایانی

متاسفانه هیچ  برندی وجود ندارد که با اطمینان بگوید: “راه‌ های جلوگیری از هک دوربین های مداربسته را در سیستم های دوربین های مداربسته استفاده کرده‌ایم و سیستم ما غیر قابل هک است”.

خوشبختانه از طرف دیگر می‌توانید اقدامات لازم را با توجه به راه های پیشگیری از هک شدن دوربین های مداربسته با بررسی مواردی از وجود آسیب‌پذیری داده‌ها اطمینان حاصل کنید ، اما اینجاست که همه چیز پیچیده می‌شود، به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم مستقیماً با یک نصاب حرفه‌ای صحبت کنید.

به دلیل اینکه این افراد با سیستم های دوربین مدار بسته مختلف کار کرده اند و با روش های عملیاتی گوناگونی آشنا هستند میتوانند به شما بخوبی کمک کنند. محصولات امنیتی با رمز گذاری پیشرفته به شما جهت مدیریت پسوردهایتان کمک می کند بنابراین مطمئن شوید که آخرین ورژن نرم افزار نصب شده است. یا حتی تعویض پورت پیشفرض دوربین های مداربسته، گاهی اوقات براینکه خیالتان بابت جلوگیری از هک شدن دوربین های مداربسته خود راحت کنید این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه