پارسیان تکنیک 125 روز پیش
بازدید 22 بدون دیدگاه

راهنمایی خرید و نصب دوربین مداربسته

راهنمایی خرید و نصب دوربین مداربسته

راهنما خرید دوربین مداربسته، یک راهنمای جامع برای کمک به افراد در انتخاب دوربین مداربسته مورد نظر آنها می باشد. امنیت، یکی از نیازهای اولیه انسان در تمامی فضاهای حضورش می باشد و همواره افراد به دنبال افزایش ایمنی خود با استفاده از روش های متفاوت می باشند. تجهیز کردن فضاهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … از طریق نصب دوربین های امنیتی، یکی از این راه حل های کاربردی می باشد که در موارد زیادی به کمک انسان ها می آید.

همواره تهیه دوربین مداربسته، نیازمند با داشتن اطلاعاتی کافی در خصوص مدل ها، مشخصات و قابلیت های آن هاست. در هنگام خرید فروشنده محصولات یا نصاب شما در این امر را کمک می کند. اگر قصد خرید و نصب دوربین مداربسته برای محل سکونت یا محل کارتان را دارید، این مقاله به شما کمک می کند تا انتخابی درست داشته باشید.

هدف از خرید دوربین مداربسته چیست و قرار است دوربین مداربسته کدام نیاز امنیتی و نظارتی شما را پاسخ دهد. به عنوان مثال دوربین مداربسته را می خواهم تا در زمان مسافرات امنیت خانه را بالاتر ببرد. فرد دیگری دوربین مداربسته را تنها برای ثبت ارقام ترازو در مغازه طلا فروشی می خواهد. دوربین مداربسته ای نیاز دارم که در صورت حضور فرد مشکوک او را تا مسافتی از طریق لیزر ردیابی کند. دوربین برای پارکینگ و ثبت پلاک خودروها می خواهم….

اینها تنها چند مورد از نیازها و انتظارات گوناگون مشتریان از دوربین مداربسته است. مشتریان به دلایل مختلف دوربین مداربسته انتخاب و خرید می کنند. برهیمن اساس تولید کنندگان دوربین مداربسته انواع دوربین مداربسته برای منزل، اداره، کارخانه و فروشگاه ها تولید می کنند.

 

راهنمایی خرید و نصب دوربین مداربسته

 

خرید چه دوربین مداربسته ای برای پروژه شما مناسب است؟ آنالوگ یا تحت شبکه؟

بستر کابل های کواکسیال برای دوربین های مداربسته آنالوگ یا دیجیتال یا hd

از مهم ترین مزایای بستر کابل های کواکسیال می توان به قیمت اقتصادی تر این کابل ها نسبت به کابل های شبکه نام برد.

علاوه بر این دوربین های مداربسته ای که روی این بستر قرار می گیرند از دوربین های مداربسته ip که روی بستر کابل های شبکه قرار می گیرند، ارزان تر هستند.

با این تفاسیر چه زمانی از بستر کابل های کواکسیال استفاده کنیم؟

در واقع پیشنهاد می شود اگر پروژه دوربین مداربسته شما بزرگ نیست (بطور مثال زیر 12 عدد دوربین مداربسته می باشد) از بستر کابل های کواکسیال و از دوربین های مداربسته ahd و hd استفاده کنید.

معمولا برای پروژه های نه چندان بزرگ از کابل های کواکسیال استفاده می شود. مثلا چنانچه برای مغازه، دفتر کار، منزل مسکونی، انبار، حیاط، مدرسه، سوله، کارگاه و تمام اماکنی که تعداد دوربین های بالایی ندارد و همچنین یک محیط سازمانی نیست که نیاز باشد بخش های مختلف سازمان بر تصاویر دوربین های مداربسته نظارت کنند بهتر است برای کاهش هزینه ها از دوربین های ahd که روی بستر کابل های کواکسیال سوار می شوند استفاده نمود.

بستر کابل های شبکه برای دوربین های تحت شبکه یا ip (کابل های cat6)

نسل پس از بستر کابل های کواکسیال بستر کابل های شبکه می باشد. در واقع استفاده از بستر کابل های شبکه و به دنبال آن دوربین های مداربسته ip مزایای زیادی برای ما به ارمغان می آورد.

در صورتی که پروژه دوربین مداربسته بزرگ باشد و تعداد دوربین ها زیاد باشد جهت بهره مندی از مزایای زیر بهتر است دوربین های مداربسته روی بستر کابل های شبکه پیاده سازی شوند که در این صورت باید از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا ip استفاده نمود.

مزایای بستر شبکه در اجرای دوربین مداربسته

  • سهولت نصب
  • مدیریت بهتر سیستم
  • امکان دسترسی دادن بخش های مختلف سازمان به دوربین های مداربسته
  • امکان ضبط تصاویر دوربین ها در چندین جای مختلف
  • امکان ارتقای راحت تر سیستم
  • امکان تصویر برداری با رزولوشن و پهنای باند بالاتر
  • عیب یابی راحت تر
  • خدمات پس از فروش کمتر 
  • میزان کابل کشی  کمتر

 

 

پروژه شما به چند دوربین مداربسته نیاز دارد؟

تعداد دوربین و مدل آن ها به ماهیت پروژه شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر ورودی درب یک اتاق برای شما حائز اهمیت است، ممکن است یک دوربین برای شما کافی باشد اما اگر محیط نصب اتاق یا راهرو است، قطعا به تعداد دوربین های بیشتری نیاز است که نصاب دوربین مداربسته با مراجعه به محل پروژه، تجربیات و دانش خود، می تواند این امر را تشخیص دهد.

پروژه مسکونی: برای جانمایی دوربین ها در پروژه های مسکونی مستقل از نقشه مکان و متراژ آن، به نکات زیر توجه کنید:

  1. درب های ورودی: درب های ورودی ساختمان از نظر کنترل ورود و خروج افراد جز نقاط حساس محسوب می شوند، بنابراین سعی کنید برای پوشش این قسمت از ساختمان از دوربین هایی با کیفیت بالا استفاده کنید تا هویت افرادی که از آنها تردد می کنند قابل تشخیص باشد.
  2. پارکینگ ها: موقعیت پارکینگ ها به دلیل سهولت دسترسی حتما می بایست با چند دوربین پوشش داده شوند تا نقطه کوری وجود نداشته باشد.
  3. محوطه بیرونی و پشت بام ها: پوشش فضاهای روی دیوار و پشت بام به دلیل امکان ورود سارقین از اهمیت بالایی برخوردار است و خرید و نصب دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است.
  4. انباری: معمولا دوربین های پارکینگ را به گونه ای نصب می کنند که پوشش اولیه ای روی انباری هم داشته باشد اما چنانچه اجناس گران قیمت و با ارزشی در انباری قرار می دهید، بهتر است از دوربین مجزایی برای پوشش درب انباری استفاده کنید.
  5. فضای بیرون ساختمان: پوشش این فضا با دوربین های با کیفیت و دارای دید در شب قوی به خصوص در مواردی که خوردروی خود را در خیابان پارک می کنید، بسیار ضروری است.

پروژه تجاری: در اماکن تجاری پوشش این فضاها دارای اهمیت است

خرید و نصب دوربین مداربسته پروژه شما چقدر هزینه دارد؟

از جمله هزینه های جانبی دوربین مداربسته شامل نصب دوربین، کابل کشی، اینترنت، نگهداری و … می باشد که باید به این موارد هم توجه کنید. در این موارد کارشناس نصب پس هزینه جانبی را به طور تقریبی مشخص خواهد کرد. هزینه‌ها در مجهز شدن به دوربین مدار بسته فقط به هزینه خرید و نصب دوربین ختم نمی‌شود. بلکه باید هزینه‌های جانبی آن شامل کابل کشی، تجهیزات مانیتورینگ، تامین انرژی، اینترنت و نگهداری آن را در طی دراز مدت نیز بررسی و در نظر بگیرید.

دوربین با سیم بهتر است یا بی سیم؟

به جرات به شما می گویم که نصب دوربین مداربسته باسیم به نسبت نصب دوربین مداربسته بدون سیم بهتر می باشد. ما اصلا دوست نداریم در حین دیدن تصاویر دوربین‌ها روی مانیتور، تصاویر قطع یا وصل شوند. یک روز تصویر باشد و اگر هوا ابری بود، تصویر قطع شود. اگر دیوارهای محیط بتونی بود، تصویر به سختی دریافت شود. تمام این موارد تجربه اکثر کاربرانی که از دوربین مداربسته بیسیم استفاده کرده‌اند را بد کرده‌است.

لنز متحرک بهتر است یا ثابت؟

دو نوع لنز وجود دارد لنز ثابت و لنز متحرک. لنز متحرک کیفیت تصویر بالاتری ارائه می دهد ولی قیمت بالاتری دارد. با توجه به بالا بودن هزینه های نصب دوربین هایی با لنز ثابت و همچنین سختی نصب این دوربین ها، اولویت با استفاده از دوربین با لنز متحرک می باشد. برای وضوح تصویر و دیدن جزییات استفاده از لنز متحرک خیلی بهتر می باشد. لنز ثابت فقط یک محدوده خاص را کنترل می کند و برای دیدن جزییات فقط باید کیفیت آن را بالا برد و گرنه به صورت خودکار زوم نمی شود.

به طور کلی هر مدل دوربین مداربسته مجموعا دارای یک سری ویژگی ها یا شرایط کار است. بنابراین معمولا در بخش مشخصات یا کاتالوگ هر محصول این ویژگی ها اشاره شده است. از این رو شما می توانید با شناخت این ویژگی ها دوربین مورد نظر خود را با توجه به نوع کاربری مشخص کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه