پارسیان تکنیک 2 روز پیش
بازدید 2 بدون دیدگاه

دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین مداربسته پلاک خوان ، دوربین هایی هستند که دارای رزولوشن و کیفیت تصویر بالایی هستند و قادرند پلاک اتومبیل هایی که از آن نقطه تردد می کنند را ثبت کنند . هر چقدر رزولوشن تصویر آن ها بالاتر باشد ، برد دوربین پلاک خوان نیز بیشتر می شود و قادر است از فاصله ی بیشتری پلاک ها را ثبت نماید . دوربین های پلاک خوان در مکان هایی که وسایل نقلیه تردد می کنند و تردد آن ها نیاز به کنترل دارد نصب می شوند.  این مکان ها عبارتند از پارکینگ های عمومی، مجتمع ها، خیابان ها، ادارات و …دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین های پلاک خوان دارای قابلیت دید در شب بوده و می توانند در محیط های تاریک و کم نور نیز عملیات پلاک خوانی را با دقت بالا انجام دهند

دوربین های پلاک خوان دوربین هایی تخصصی هستند که دارای یک نرم افزار داخلی برای شناسایی و ضبط پلاک خودرو ها حتی در هنگام حرکت هستند . دوربین های پلاک خوان می توانند حرکت خودروها را از مسافت های دور حتی در سرعت های بالا و نور آزاردهنده چراغ خودرو ثبت کنند .

دوربین های پلاک خوان از نظر ظاهری جزو دوربین های بولت دسته بندی می شود . این دوربین ها دارای بدنه فلزی و استاندارد های ip هستند تا در شرایط مختلف آب و هوایی بتوان از آن ها استفاده کرد . هم اکنون بهترین و معتبرترین دوربین مداربسته پلاک خوان در بازار ، برند داهوا می باشد اما از قیمت بالایی برخوردار است و هر کسی تمایل به خرید آن ندارد .

نام دیگر دوربین های پلاک خوان ANPR است. برای استفاده ی بهتر از دوربین های پلاک خوان ANPR می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت تصاویر iVMS-5200 پلاک خودرو ها را کنترل کنید.

قیمت دوربین پلاک خوان

قیمت دوربین های پلاک خوان معمولا بالاست . اگر بخواهیم دوربین پلاک خوان برند هایی مانند داهوا را خریداری کنیم ، باید هزینه های سنگینی را متحمل شویم . فروشگاه دوربین استور یک محصول جدید با قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه و قابلیت های فراوان و کیفیت فوق العاده را در فروشگاه موجود کرده است که می تواند تمام نیاز های شما را برآورده سازد . دوربین پلاک خوان AT یکی از دوربین های پر فروش در بازار ایران است.

قابلیت های دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین های پلاک خوان این قابلیت را دارند که در مکان هایی که دارای راه بند هستند ( مانند مجتمع ها و ادارات ) پلاک خودروی در حال نزدیک شدن را شناسایی و در صورت بودن آن خودرو در لیست سفید ، راه بند به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور نگهبان باز شود و خودروی مورد نظر عبور کند .

یکی دیگر از کاربرد های دوربین مداربسته پلاک خوان استفاده در پارکینگ های عمومی است. به این صورت که  پرداخت وجه ، و یا ورود و خروج خودرو ها تسهیل و یا حتی به صورت خودکار انجام شود.

دوربین های پلاک خوان دارای نرم افزار مخصوصی هستند که وظیفه آنالیز و ثبت پلاک خودرو ها را دارد. دوربین پلاک خوان یکی از دوربین های مناسب پارکینگ است. دوربین پارکینگ های عمومی به منظور امنیت بیشتر معمولا دوربین پلاک خوان است.

دوربین های پلاک خوان معمولا دارای بزرگنمایی اپتیکال هستند.

یکی دیگر از قابلیت های دوربین های پلاک خوان این است که یک سری پلاک خاص را برای آن مشخص می کنیم و در صورت تردد آن پلاک، آلارم و پیغام به نرم افزار مدیریت تصاویر ( نرم افزار پلاک خوان ) ارسال می شود و مسئول دوربین را آگاه می کند.

این دوربین ها قابلیت دید در شب داشته و در صورتی که روشنایی محیط کم شود، حالت Night Mode آن ها فعال می شود و در صورتی که دوربین نتواند پلاک را بخواند پیغامی مبنی بر عدم توانایی دوربین در خواندن پلاک به کاربر می فرستد تا برای رفع مشکل اقدام کند.

این نرم افزار ها به دو صورت عمل می کنند. حالت اول این است که به صورت پیش فرض پلاک همه ی وسایل نقلیه ای که از آن محل تردد می کنند را ذخیره می کند و حالت دوم این است که فقط تردد پلاک هایی که کاربر تعیین می کند را ثبت می کند.

از دیگر قابلیت های دوربین های پلاک خوان می توان به سطح بالای پوشش آن ها اشاره کرد که می توانند خیابان های وسیع را پوشش دهند.

این دوربین ها از نظر ساختار بدنه ای نیز دارای استحکام بالایی می باشند و در شرایط مختلف آب و هوایی می توان آن ها را نصب و استفاده نمود.

کاربرد دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین مداربسته  پلاک خوان

کاربرد دوربین های پلاک خوان در مکان هایی است که نیاز به کنترل و یا ثبت پلاک وسایل نقلیه است. مجتمع های تجاری اداری، مجتمع های بزرگ مسکونی، ورودی و خروجی های شهرک ها، روستا ها، پارکینگ های عمومی از جمله ی این موارد هستند. یکی از محل هایی که بیشترین دوربین های پلاک خوان در آن نصب شده است، جاده ها و خیابان ها است که توسط پلیس راهور نصب شده است. کاربرد دوربین های پلاک خوان که توسط پلیس نصب شده است، ثبت پلاک خودرو های متخلف و اعمال قانون و جریمه کردن آنهاست. نصب دوربین پلاک خوان در معابر شهری و ورودی شهرک ها بر روی دکل دوربین مداربسته انجام می شود. امکان نصب پرژکتور برای پلاک خوانی در شب با دقت بالاتر نیز بر روی دکل وجود دارد. دکل ها انواع مختلفی دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دکل ها می توانید به صفحه دکل دوربین مداربسته مراجعه نمایید.

فرآیند پلاک خوانی در دوربین پلاک خوان

فرایند پلاک خوانی در دوربین های پلاک خوان از طریق تکنولوژی ANPR است. دوربین های پلاک خوان، تصاویر وسایل نقلیه را ذخیره و به نرم افزار پلاک خوان ارسال می کنند. نرم افزار پلاک خوان شماره پلاک را از داخل تصویر دریافت شده تشخیص می دهد و آن را جداسازی می کند. بعد از جداسازی تصویر پلاک آن را از طریق تکنولوژی OCR تبدیل به متن می کند. بعد از این مرحله اگر فرمان دیگری مانند باز یا بسته شدن راه بند، برای سیستم پلاک خوان از قبل تعریف شده باشد انجام می شود.

کیفیت تصویری که به نرم افزار پلاک خوان ارسال می شود در فرایند تشخیص پلاک بسیار مهم است. محل نصب دوربین، شرایط آب و هوایی، زاویه نصب دوربین، فاصله دوربین تا وسایل نقلیه، نور محیط و خیلی از موارد دیگر در دقت خواندن پلاک تاثیر به سزایی دارند.

 

بیشتر بدانید…

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه