پارسیان تکنیک 111 روز پیش
بازدید 21 بدون دیدگاه

دوربین مداربسته حرارتی(Thermal) چیست و 7 کاربرد آن

دوربین مداربسته حرارتی(Thermal) چیست و 7 کاربرد آن

دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

دوربین حرارتی چیست و چه کاربردی دارد.

دوربین مداربسته حرارتی نوع خاصی از دوربین مدار بسته است که توان حس کردن حرارت محیط را داشته و از دید در شب بسیار بالایی برخوردار است، به گونه ای که در تاریکی مطلق نیز دید بسیار بالایی دارد.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی دوربین مداربسته حرارتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین جهت استعلام قیمت دوربین مدار بسته و آشنایی با مدل های مختلف آن میتوانید با کارشناسان ما با شماره تماس03536274799 در ارتباط باشید.

ویژگی های مهم دوربین مداربسته حرارتی چیست ؟

دوربین مداربسته حرارتی چیست و 7 کاربرد آن

دوربین ‌های مداربسته حرارتی ابزارهای پیشرفته‌ ای هستند که در مراقبت و امنیت محیط ‌ها استفاده می گردند. این دوربین ها از امواج حرارتی مخفی که اشیاء و افراد تابید می‌کنند، برای تصویر سازی استفاده می‌ نمایند. ویژگی ‌های مهمی که در دوربین های مداربسته حرارتی وجود دارند عبارتند از:

  • تصویر بدون نور

 دوربین‌ های حرارتی نیازی به نور مرئی ندارند و می ‌توانند در شرایط نوری کم یا حتی تاریکی کامل تصاویر با کیفیت ارائه دهند.

  • تشخیص حرارت

 این دوربین‌ ها توانایی تشخیص تغییرات حرارتی را دارند، بنابراین می توانند اشیاء یا افرادی که دمای آنها با محیط متفاوت است را شناسایی نمایند.

  • رزولوشن بالا

 دوربین ‌های مداربسته حرارتی با رزولوشن بالا توانایی ضبط تصاویر دقیق و واضح را دارند.

  • دید در شب

این دوربین ‌ها می‌ توانند در شرایط نوری ضعیف یا تاریکی کامل نیز کار کنند و تصاویر با کیفیت ارائه دهند.

دوربین مداربسته حرارتی چیست و 7 کاربرد آن

  • امکان اتصال به شبکه

 بسیاری از دوربین‌ های حرارتی قابلیت اتصال به شبکه‌ های اینترنتی را دارند، که این اجازه را می‌دهد تا تصاویر را نیز تماشا نمایند.

  • پوشش گسترده

 این دوربین ‌ها می‌توانند مناطق گسترده ‌ای را پوشش دهند و به راحتی تغییرات موجود فضاهای بزرگ را رصد نمایند.

  • اندازه کوچک و نصب آسان

 دوربین‌ های مداربسته حرارتی اغلب اندازه ‌های کوچک دارند و نصب آنها نسبت به دوربین ‌های معمولی بسیار آسان ‌تر است. با این ویژگی های مهم، دوربین ‌های مداربسته حرارتی به عنوان ابزارهای موثری در حفظ امنیت و نظارت در محیط‌ های مختلف شناخته می ‌شوند.

موارد استفاده از دوربین مداربسته حرارتی

۱- کنترل تردد توسط دوربین های مدار بسته حرارتی

تردد در دوربین حرارتی

همه ما در طی روز دوچرخه سواران یا عابران پیاده و اتومبیل ها و … را مشاهده می‌کنیم که از چراغ قرمز عبور می کنند در صورتی که عبور از چراغ قرمز ممنوع می باشد. امروز با توجه به این که تولید وسایل نقلیه بیشتر شده و تردد بیشتر اتفاق می افتد شرکت های تولید کننده سیستم های امنیتی سعی کردند تا دوربین مداربسته حرارتی را تولید و به بازار عرضه کنند که برای کنترل تردد مورد استفاده قرار گیرد. دوربین های مداربسته به خاطر مقاومت بالایی که در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی دارند بسیار مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفت.

۲- کنترل ترافیک توسط دوربین حرارتی

توجه داشته باشید با استفاده از مدل دیگری از دوربین مداربسته حرارتی نیازی به کنترل دستی چراغ راهنمایی و رانندگی نیست و توسط این دوربین های حرارتی سیگنال های لازم را ارسال کرده تا زمان مناسب برای عبور اتومبیل و افراد تعیین شود . 

شما میتوانید جهت خرید دوربین های مدار بسته برندهای مختلف و معتبر دنیا از جمله دوربین مدار بسته داهوا و… از طریق سایت پارسیان تکنیک اقدام کرده و انواع دوربین های مداربسته را با قیمت های مناسب تهیه نمایید.

۳- تشخیص دما

تشخیص دما در دوربین حرارتی

همانطور که حتما تا کنون دریافته اید، دوربین مداربسته حرارتی به جای نور ، گرما را می بینند. این فناوری برای کاربر این امکان را فراهم می کند تا بدون توجه به سطح نور، جسم متحرک را ببیند. از آنجا که اغلب فعالیت های جنایی در پوشش تاریکی انجام می شوند ، این دوربین ها مکملی عالی‌ برای سیستم نظارتی و دزدگیر اماکن به حساب می‌آیند. به این صورت که شما می‌توانید با اتصال به اینترنت امن، به دوربین‌ مداربسته خود دسترسی داشته باشید حتی اگر خارج از آن محیط باشید. در بسیاری از موارد ، به صرف اینکه از دوربین مداربسته حرارتی در محیط استفاده شده است، از بسیاری از سرقت ها جلوگیری شده است. 

۴- استفاده در شرایط آب و هوایی نامناسب

این دوربین های مداربسته علاوه بر ردیابی افراد در تاریکی، میتوانند در شرایطی که فضای بیرونی، بسیار ضعیف تر از حد ایده‌آل است، باز هم تصاویر را ثبت کنند. همین امر موجب شده است تا از این دوربین ها به عنوان دوربین صنعتی استفاده شود، چرا که اغلب این دوربین‌ها را میتوانید در محیط‌های نا‌ملایم نصب کنید. این که آیا طوفان قدرتمندی اتفاق می‌افتد یا مه غلیظی وجود دارد و یا اینکه شرایط به دلیل ماهیت کار شما به خطر بیفتاد ، دوربین های حرارتی هنوز هم می توانند افراد و اشیاء را از طریق گرما تشخیص دهند. 

۵- تاریکی مطلق (دید در شبی بی نظیر)

اگر دوربین مدار بسته را برای محیطی نیاز دارید که ممکن است در تاریکی مطلق قرار گیرد، دوربین مداربسته حرارتی بهترین انتخاب برای شما است چرا که در غیر این صورت قطعا در این شرایط عملیات نظارت محیط با مشکل مواجهه خواهد شد.

۶- استفاده در چهارراه ها و خیابان های شهر

این دوربین ها کمک میکند تا، در صورت نیاز از تراکم خودروها و افراد در نقاط مختلف شهر مطلع شده و راهکارهای مناسب برای کنترل ترافیک را اعمال کرد. همچنین میتوانید به کمک دوربین مداربسته حرارتی، مدیریت زمان انتظار در چراغ های راهنمایی و رانندگی را بدست بگیرید، یعنی می توانید، زمان انتظار را در سمتی که تراکم وسایل نقلیه زیاد است کاهش داد.

۷- استفاده در کارخانه های صنعتی و نیروگاه ها

دوربین حرارتی در کارخانه ها

با نصب دوربین مداربسته Thermal در نیروگاه ها و محیط های آزمایشگاهی، کارخانه ها و مراکز تولید ، می توان از وجود نشتی ها مطلع شد و گازهای سمی را تحت کنترل قرار داد تا از بروز حوادث مهیب جلوگیری به عمل آید و اقدامات لازم را انجام داد.

بیشتر بدانید ….

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه