پارسیان تکنیک 110 روز پیش
بازدید 23 بدون دیدگاه

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر ؟ (همراه 5 مزیت دوربین مداربسته و دزدگیر)

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر ؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر ؟

دوربین های مداربسته برای حفظ و برقراری امنیت در مکان های مختلف به کار می روند. علاوه بر دوربین های مداربسته دزدگیر ها نیز جز پر کاربرد ترین سیستم های امنیتی برای حفاظت از اموال و اعلام هشدار به شمار می آیند. دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را هنگام انتخاب سیستم های حفاظتی مشغول می کند. برای پاسخ به این سوال لازم است که عملکرد هر کدام از این تجهیزات را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و سپس با توجه به نوع نیاز و کاربری خود، سیستم امنیتی مناسب خود را تهیه کنید.

مزیت‌های دوربین مداربسته چیست؟

مزیت های دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته با توجه به کارایی بالا و عملکرد مناسب می‌تواند مزیت‌های مختلفی در بر داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

افزایش امنیت با دوربین مداربسته

امنیت در دوربین مداربسته

اولین مزیت آن‌ همانطور که گفته شد، افزایش امنیت منزل و محل کار است و می‌توان گفت که دوربین مداربسته سبب کاهش ارتکاب جرم می‌شود، چرا که دزد‌‌ها از نزدیک شدن به محل‌هایی که دارای امنیت کافی باشد می‌ترسند.

دریافت خسارت از بیمه

اگر در محیط کار یا منزل خود از دوربین مدار بسته استفاده کرده باشید، در صورت سرقت از آن‌ها می‌توانید بخشی از خسارت خود را از بیمه دریافت کنید.

زیر نظر گرفتن عملکرد کارمندان با استفاده از دوربین مدار بسته 

با استفاده از دوربین مداربسته می‌توانید عملکرد کارمندان خود را زیر نظر داشته باشید، که این موضوع در افزایش بازده کاری آن‌ها نقش دارد. این مزیت را نمی‌توانید با استفاده از دزدگیر‌ها داشته باشید و به نوعی این موضوع یکی از تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر است

کنترل تردد خودروها

تردد خودرو در دوربین مدار بسته

اگر می‌خواهید از ورود و خروج ماشین‌ها با خبر باشید تا در صورت بروز مشکلی از طریق پلاک آن شخص را پیدا کنید، دوربین مداربسته به کمک شما می‌آید.

افزایش حفاظت شخصی با دوربین مد اربسته

گاهی استفاده از دوربین مداربسته می‌تواند حفاظت از شخصی باشد. به عنوان مثال فرزند خود را می‌توانید از راه دور کنترل کنید و یا در صورت کمک خواستن والدین سالمندتان می‌توانید، سریعا خود را به خانه برسانید. برای اینکه بیشتر متوجه شوید که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر با ما همراه باشید.

دزدگیر چیست؟

دزدگیر

در اینجا نوبت به دزدگیر می رسد؛ اگر بدانیم دزدگیر چیست و چه کارایی‌ای دارد و شامل چه اجزایی میشود بهتر می توان تفاوت های آن را با دوربین مداربسته تشخیص داد. دزدگیر‌ها یکی از بهترین و کارآمد‌ترین وسایل برای افزایش امنیت هستند که در سال‌های اخیر به دلیل قیمت به صرفه مصرف بسیار زیادی دارند.

به طور خلاصه میتوان گفت دزدگیر اصطلاحی است که برای سیستم های هشدار دهنده به کار میرود.

عملکرد کلی این دزدگیر‌ها بدین صورت است زمانی که تحریک شوند، آژیر دزدگیر صدای بلندی از طریق بلندگو‌ها ایجاد می‌کنند و از این طریق افراد را با خبر می‌سازند، همچنین در برخی از مدل‌ها علاوه بر ایجاد صدای بلند، به شماره‌های ذخیره شده در آن‌ها تماس می‌گیرد.

دزدگیر های اماکن علاوه بر مزیت هایی که در ادامه بیان میشود این ویژگی را نیز دارند که میتوان به آن ها سایر حس گر ها و چشمی ها را علاوه بر دوربین نصب کرد. یعنی دزدگیر های اماکن میتوانند به شما کمک کنند تا دزدی و حوادث این چنینی برای شما اتفاق نیوفتد در حالی که دوربین های مداربسته بیشتر در مواقعی به کار میروند که نیاز به شناسایی سارق و فرد مقصر وجود دارد.

 

دیگر مزیتی که دزدگیر های اماکن دارند این است که در دزدگیرهای اماکن با تلفن کننده سیم کارتی علاوه بر تماس از طریق سیم کارت، قابلیتهایی همچون ارسال پیامک قطع برق شهر، فعال شدن دزدگیر با مشخص کردن زون فعال شده، اتمام شارژ باتری سنسورهای وایرلس و … به دزدگیر اضافه شده است.

انواع دزدگیر‌ چیست؟

برای این که با بررسی تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر بهترین خرید را داشته باشید، باید علاوه بر آشنایی با انواع دوربین مدار بسته با انواع دزدگیر‌ها نیز آشنا شوید. دزدگیر‌ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین انواع دزدگیر‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد رعب و وحشت برای سارقین

برخی از دزدگیر‌ها پس از آن که تحریک می‌شوند فقط با صدای بلندی که ایجاد می‌کنند سبب رعب و وحشت سارق شده و به نوعی از سرقت‌های مختلف جلوگیری می‌کند. همچنین این صدای بلند می‌تواند افراد مختلف را نیز با خبر کند.

اطلاع رسانی دزدگیر  از طریق تماس

در بعضی اوقات به دلیل آن که فرد از محل دور است، صدا آژیر به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد و از این رو نیاز است تا با شماره‌هایی که در سیستم دزدگیر سیو شده تماس گرفته شود؛ در این مواقع می‌توان به سیستم دزدگیر تلفن کننده خطوط ثابت اشاره کرد. به این نوع از دزدگیرها، دزدگیرهای تلفن کننده گفته میشود. 

اطلاع رسانی از طریق پیامک

هنگامی که محل دارای خط تلفن نباشد یا بخواهیم امنیت محیط را افزایش دهیم، استفاده از دزدگیر تلفن کننده سیم کارتی می‌تواند کارساز باشد. احتمال قطعی این نوع دزدگیر‌ها بسیار کم است و از طرفی علاوه بر تماس می‌تواند پیامک نیز در هنگام خطر ارسال کند. به دزدگیرهای که این ویژگی را دارند دزدگیرهای سیم کارتی گفته میشود.

کنترل چند مجموعه اداری یا مسکونی

وقتی بخواهیم چند سیستم دزدگیر را در مجتمع‌های اداری یا مسکونی با هم هدایت و کنترل کنیم، نیاز به یک سیستم پیشرفته است و در این هنگام استفاده از سیستم دزدگیر تحت شبکه بسیار کاربردی است. ی

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر

پیشنهاد ما برای تامین امنیت کامل ساختمان منزل یا محل کار و… راه حل ترکیبی است. شما بهترین نتیجه را با استفاده از هردو این ابزار و سیستم در کنار هم می توانید داشته باشید. با استفاده از دوربین لحظات وقوع جرم ثبت می شود حتی اگر با وجود اعلان دزدگیر، فرد سارق و مجرم از صحنه فرار کرده باشد. با داشتن تصاویر او و ارائه به اداره پلیس فرد مجرم شناسایی و دستگیر خواهد شد. همچنین اگر دزدگیر دچار خطا شده باشد و آژیر یا پیام اشتباه ارسال کرده باشد با بررسی تصاویر دوربین مداربسته می توان از صحت عملکرد دزگیر مطلع شد که آیا آژیر به اشتباه به صدا در آمده است یا خیر. به این ترتیب اگر مورد مشکوکی در محل رخ نداده باشد، لزومی به حضور سریع فرد در محل و یا اطلاع به نیروهای پلیس نیست.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه