پارسیان تکنیک 136 روز پیش
بازدید 27 بدون دیدگاه

بهترین دوربین دید در شب رنگی

بهترین دوربین دید در شب رنگی

دوربین مداربسته برای ثبت تصاویر نیاز به نور دارد. در فضاهای تاریک و شب‌ها نور قابل رویتی وجود ندارد و یا بسیار کم است. بنابراین لازم است برای جبران این شرایط، از نور موجود به طور بهینه استفاده کرد و یا از نور اضافه بهره برد. نور مادون قرمز که توسط چشم انسان قابل مشاهده نیست یکی از اولین راهکارها برای ایجاد دوربین مداربسته دید در شب است.

ویژگی مهمی که در دوربین دید در شب مطرح است نوع تکنولوژی به کار رفته در آن و برد مفید دید در شب خواهد بود. برخی از دوربین‌ها در شب، تصاویر سیاه و سفید ارائه می‌دهند با این وجود ممکن است به علت برد بالایی که دارند طرفداران خاص و محبوبیت در برخی کاربری‌ها داشته باشد. از طرفی دوربین های مداربسته‌ای هستند که تصاویر را به صورت رنگی هم در شب و هم در روز ارائه می‌دهند. رنگی بودن تصاویر در تاریکی خود یک مزیت است.

اگر به دنبال بهترین دوربین مداربسته دید در شب هستید، باید علاوه بر قابلیت دید در شب دوربین به عوامل دیگری مانند لنز، کیفیت تصویر، برند و… نیز توجه کنید. شما باید با توجه به انتظارات و نوع کاربری خود، بهترین دوربین مداربسته دید در شب را انتخاب کنید.

تفاوت دوربین معمولی سیاه و سفید و دید در شب

انواع دید در شب دوربین مداربسته

انواع تکنولوژی‌ها برای ثبت تصاویر در شب برای دوربین‌های مداربسته معرفی و در دوربین‌ها تعبیه شده‌اند.

انواع دید در شب دوربین مداربسته عبارتند از:

  1. دید در شب مادون قرمز یا IR
  2. تکنولوژی اکسیر یا Exir
  3. تکنولوژی استارلایت یا Starlight
  4. تکنولوژی کالرویو یا ColorVu

    دوربین دید در شب مجهز به مادون قرمز

    دوربین‌های مداربسته مادون قرمز هم می‌توانند در تاریکی شب و در محیط‌های دارای نور کم تصاویر واضحی ارائه دهند. اشعه نامرئی مادون قرمز در این دوربین‌ها با چشم انسان قابل رویت نیست، اما این دوربین‌ها از اشعه مادون قرمز برای دیدن تصاویر استفاده می‌کنند. با وجود دوربین مداربسته دید در شب نگرانی نسبت به تامین امنیت محیط در شب و در تاریکی وجود نخواهد داشت.

    تکنولوژی دید در شب اکسیر EXIR

    در تکنولوژی IR نیاز به تغییرات و بهبود احساس می شد بنابراین محققین در این زمینه موفق به معرفی فناوری جدیدتری با نام مادون قرمز EXIR شدند. EXIR مخفف عبارت Enhanced Infrared Lighting است. این قابلیت نسبت به IR کیفیت تصویر بسیار بهتری دارد. تکنولوژی EXIR نور روشنایی IR را به صورت یکنواخت منتشر می کند. بنابراین مشکلات مربوط به LED های قدیمی که باعث تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر می شد و زاویه های آن را تاریک می کرد را از بین برد.

    دوربین های مداربسته دید در شب اکسیر کیفیت تصاویر را تا 30 درصد بهبود دادند. علاوه بر این طول عمر فناوری اکسیر نسبت به IR  طولانی تر است. ضمن اینکه در مصرف انرژی این تکنولوژی در مقایسه با IR صرفه جویی می کند. تجهیز دوربین های مداربسته به این تکنولوژی توانست بهترین دوربین مداربسته دید در شب را به ارمغان آورد. گرچه قیمت این دوربین ها از نوع معمولی آن بیشتر است اما مزیت هایی را به همراه دارد.

    دوربین مداربسته دید در شب STARLIGHT

    تکنولوژی STARLIGHT اولین بار توسط شرکت تیاندی به بازار ارائه شد. دوربین‌های مدار بسته دید در شب استارلایت دارای قابلیت ثبت تصاویر به صورت رنگی در نور کم هستند. این دوربین‌ها برای تصویر برداری در محیط‌هایی با نور بسیار کم، تولید شده‌اند. قیمت دوربین‌های مداربسته STARLIGHT نسبت به دوربین‌های مداربسته سیاه و سفید گران‌تر است.

  5. دوربین مداربسته دید در شب Color Vu

  6.  یکی دیگر از تکنولوژی‌های دوربین‌های مدار بسته دید درشب، Color Vu نام دارد. این تکنولوژی اولین بار توسط شرکت هایک ویژن وارد بازار شد. تصاویر ضبط شده در تاریکی توسط این دوربین‌ها با کیفیت و وضوحی همانند روز است. این دوربین‌ها دارای لنزهای پیشرفته و سنسورهایی با عملکرد بالا هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه