پارسیان تکنیک 355 روز پیش
بازدید 85 بدون دیدگاه

انواع دوربین مدار بسته

همانطور که گفته شد دوربین‌های مدار بسته متناسب با نوع کاربری آن‌ها شامل نمونه‌های مختلفی می‌شوند که در ادامه برخی از مدل‌های آن را بررسی می‌کنیم.

دوربین مداربسته تحت شبکه | دوربین مدار بسته دیجیتال

دوربین‌های مدار بسته‌ تحت شبکه که به آن‌ها دوربین‌های IP یا دیجیتال نیز گفته می‌شود، دوربین‌هایی هستند که اطلاعات در آن‌ها به صورت دیجیتال و تحت پروتکل‌های شبکه ارسال می‌شود. برای اتصال دستگاه ذخیره‌ اطلاعات به دوربین از کابل شبکه استفاده شده و از آن‌جایی که این دوربین‌ها از کیفیت تصویر بالا و قابلیت‌های پردازشی هوشمندانه‌ای برخوردار هستند، در اماکن مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که متناسب با قابلیت‌های پیشرفته‌ این دوربین‌ها، قیمت آن‌ها قدری زیاد است. با این حال برای استفاده در اماکن نیازمند امنیت بالا، گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آیند.

دوربین مداربسته آنالوگ

در دوربین‌های مداربسته‌ آنالوگ، اطلاعات به شکل سیگنال‌های آنالوگ ارسال می‌شود و جهت ضبط اطلاعات منتقل شده از دوربین، به دستگاه DVR احتیاج است. جهت اتصال دوربین به دستگاه DVR از کابل‌های کواکسیال استفاده شده و نصب آسان و قیمت مناسب این دوربین‌ها سبب شده تا مورد استفاده‌ افراد زیادی قرار گیرند. اخیرا دوربین‌های آنالوگ با کیفیت HD طراحی شده‌اند که این امر سبب شده تا کیفیت پایین تصاویر ضبط شده توسط این دوربین‌ها تا حد زیادی جبران شود.

دوربین مدار بسته لامپی

دوربین مدار بسته لامپی را می‌توان یکی از امنیتی‌ترین دوربین‌های مدار بسته به شمار آورد. این دوربین شبیه به لامپ‌های حبابی و کم مصرف طراحی شده و از این رو تشخیص آن بسیار سخت است. همین امر سبب می‌شود تا در موارد جاسوسی نیز از این دوربین استفاده شود. از آن‌جایی که این دوربین مدار بسته ساز و کاری شبیه به چشم ماهی دارد، یعنی یک تصویر 360 درجه از محیط را در اختیار ما قرار می‌دهد، به آن دوربین مدار بسته چشم ماهی یا دوربین مدار بسته 360 درجه نیز گفته می‌شود.

دوربین‌هایی مدار بسته لامپی به طور مستقیم به جریان برق شهری متصل می‌شود و همین امر خود سبب می‌شود تا تشخیص آن‌ها از لامپ‌های معمولی دشوار باشد. ویژگی منحصربه‌فرد دوربین مدار بسته لامپی آن است که برای ذخیره‌ اطلاعات به دستگاه DVR نیازی نداشته و اطلاعات آن بر روی کارت‌های microSD ذخیره می‌شود. برای این دوربین‌ها اسپیکر و میکروفون داخلی نیز در نظر گرفته شده است. قابلیت دید در شب، قابلیت اتصال به گوشی‌های اندرویدی و IOS و قابلیت انتقال تصاویر با کیفیت Full HD از دیگر ویژگی‌های دوربین‌های مدار بستی لامپی می‌باشد.

دوربین مداربسته کوچک

دوربین‌های مدار بسته‌ کوچک عموما در موارد بسیار امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین‌های مدار بسته‌ کوچک همان دوربین‌های مدار بسته معمولی بوده با این تفاوت که در سایز کوچکتری طراحی شده‌اند تا قابل تشخیص نباشند. برای این دوربین‌ها کیت وایرلس در نظر گرفته شده تا نیازی به سیم‌کشی نداشته باشند. البته این دوربین‌های مدار بسته‌ کوچک در برخی موارد مجهز به کارت حافظه‌ microSD نیز هستند که در این صورت برای انتقال اطلاعات به کیت وایرلس نیز نیازی ندارند. در دوربین‌های مدار بسته کوچک، باتری‌هایی با ظرفیت بالا تعبیه شده تا بتوانند برای مدت زمان طولانی شارژدهی داشته باشند و به این صورت دوربین برای مدت طولانی بتواند به ضبط تصاویر بپردازد.

دوربین مدار بسته بی‌ سیم

بهترین دوربین مدار بسته‌ بی‌ سیم دوربینی است که در آن برای انتقال تصاویر به جای کابل از امواج رادیویی، وای‌فای و… استفاده می‌شود. دوربین‌های مدار بسته‌ بی‌ سیم می‌توانند هم دارای تکنولوژی آنالوگ بوده و هم به صورت تحت شبکه کار کنند. مزیت استفاده از دوربین مدار بسته‌ بی‌ سیم آن است که هزینه‌ نصب آن کمتر بوده و راه‌اندازی آن به سهولت صورت می‌گیرد. در این دوربین‌های مدار بسته میکروفون و اسپیکر نیز تعبیه شده تا ضبط صدا نیز به درستی صورت گیرد. این دوربین‌ها مجهز به سنسور حرکتی بوده و از کارت SD نیز پشتیبانی می‌کنند. امکان چرخش 180 تا 360 درجه نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این دوربین‌ها را می‌توان به موبایل نیز متصل کرد.

بهترین دوربین مداربسته بی‌ سیم

برندهای زیادی به تولید دوربین‌های مدار بسته بی‌ سیم می‌پردازند که این دوربین‌ها با قابلیت‌های متنوع و در مدل‌های گوناگونی عرضه شده است. از جمله دوربین‌های مدار بسته‌ بی‌ سیم باکیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دوربین مدار بسته تحت شبکه‌ بی‌ سیم اسفیورد مدل Z210 با رزولوشن تصویر Full HD و قابلیت پشتیبانی از کارت micro SD تا 128 گیگابایت
  • دوربین مگنتی هوشمند شیائومی MJSXJ03HL با رزولوشن تصویر 1296×2304 پیکسل و قابلیت پشتیبانی از کارت microSD 32 گیگابایتی

 

دوربین مداربسته وای‌ فای

دوربین مدار بسته‌ WiFi دوربینی بوده که برای انتقال اطلاعات از شبکه‌ وای‌ فای استفاده می‌کند و در واقع انتقال اطلاعات به صورت بی‌ سیم و از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. همین امر سبب می‌شود تا بسیاری از افراد تصور کنند دوربین مدار بسته‌ وای‌ فای همان دوربین مدار بسته بی‌ سیم است. حال آن که این دو دوربین با یکدیگر متفاوتند. در واقع دوربین‌های مدار بسته‌ وای‌ فای زیرمجموعه‌ دوربین‌های مدار بسته‌ بی‌ سیم هستند. همانطور که گفته شد دوربین‌های مداربسته‌ بی‌ سیم به انتقال اطلاعات از طریق امواج از جمله امواج رادیویی نیز می‌پردازند، اما در دوربین‌های مدار بسته وای‌ فای انتقال اطلاعات فقط از طریق شبکه‌ وای‌ فای صورت می‌گیرد. دوربین‌های مدار بسته‌ وای فای به جریان برق متصل شده و سپس انتقال اطلاعات با استفاده از نرم‌ افزار بر روی گوشی یا کامپیوتر ممکن است. البته این دوربین‌ها را می‌توان به دستگاه NDR نیز متصل کرد.

دوربین مدار بسته دید در شب

برای محیط‌هایی که به حفاظت شبانه‌روزی نیاز دارند از دوربین‌های مدار بسته‌ دید در شب استفاده می‌شود. دوربین‌های مدار بسته‌ دید در شب مثل چشم انسان عمل کرده و همانطور که چشم نور منعکس شده از اجسام را ضبط کرده و می‌بیند، دوربین مدار بسته‌ دید در شب نیز با استفاده از چراغ‌های LED تعبیه شده در آن به اجسام نور تابانده و نور بازتابی از آن‌ها را دریافت می‌کند. در واقع نور تابیده شده از دوربین دید در شب بر اجسام یک موج مادون قرمز بوده که سبب مشاهده‌ اجسام در تاریکی می‌شود.

دوربین‌های دید در شب شامل 4 دسته‌ مختلف بوده که انواع مادون قرمز یکی از این مدل‌ها است. دوربین مدار بسته‌ دید در شب وارم‌لایت شامل تکنولوژی‌ای بوده که همزمان با کاهش نور محیط، با استفاده از پروژکتور نور مرئی به اجسام نور تابانده و به این ترتیب به ثبت تصاویر در شب می‌پردازد. دوربین مدار بسته دید در شب استارلایت مجهز به سنسورهای حساس به نور بوده که با کمترین میزان نور می‌توانند به پردازش تصاویر به صورت رنگی بپردازند. آخرین مدل از دوربین‌های مدار بسته دید در شب نیز دوربین مدار بسته‌ دوال‌لایت بوده که ترکیبی از دوربین دید در شب سیاه و سفید و وارم‌لایت است.

دوربین مداربسته ارزان

همانطور که گفته شد دوربین‌های مدار بسته متناسب با قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای آن‌ها و همچنین تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها شامل نمونه‌های مختلفی می‌شود. این تنوع بالا سبب می‌شود تا طیف قیمت این محصولات بسیار گسترده باشد و کاربران با هر میزان بودجه‌ای بتوانند به خرید این دوربین‌های مدار بسته بپردازند. در بین دوربین‌های مدار بسته انواع آنالوگ معمولا قیمت کمتری نسبت به دوربین‌های تحت شبکه داشته و در بین دوربین‌های مدار بسته‌ بی‌ سیم، لامپی و وای‌ فای نیز می‌توان نمونه‌های ارزان قیمتی را یافت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه